Eldfesten i Österby!

Igår var jag å Johnnie på Eldfesten i Österbybruk. Eldfesten e en stor fest me vattenshow, musik, fyrverkerier å öltält. Var otroligt mkt folk i år, men de gjorde mig inte så mkt. Tyckte inte de var fler än förra året, men mina kompisar å Johnnie(infödingarna) tyckte de.
Sj kommer man ju från almunge å har bara vart på eldfesten en gång tidigare :)

Kvällen var trevlig iaf, å de var mysigt att stå å kolla på fyrverkerier tillsammans me Johnnie. samtidigt som han viskade i mitt öra: "Eldfesten -09 ska ja komma ihåg, för den var me dig"




Idag, när vi väl kommit upp ur sängen, käkade vi frukost å sen bar de av mot vendel. Var ett bra tag sen ja var i dom trakterna. Anledningen till att vi åkte dit var en folkracetävling. Johnnie har tidigare tävlat rätt framgångsrikt å vi tyckte de skulle vara kul att åka dit å kolla. Jag hade aldrig varit på en sådan tävling å kollade intresserat på allt som hände i loppen. Skulle mkt väl kunna tänka mig ställa upp i en sån tävling, för de såg väldigt roligt ut.
Såg även två gamla klasskompisar bland publiken, men fick aldrig tillfälle att hälsa.
Efter tävlingen var Johnnie sugen på att börja köra igen. Skojade me honom å sa att jag kunde vara den där lättklädda tjejen som poserar runt bilen. Johnnie såg ut att gilla idén, för vilken kille vill inte ha lättklädda tjejer omkring sig? :)



Blev lite bränd av att stå där uppe på kullen i gassande sol, så nu på kvällen blev de en kall dusch å after sun för att svalka den rosa huden.

På lördag drar jag å Johnnie iväg på semester. längtar :)

nu vill johnnie att jag kommer å lägger mig. tjao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0