Fredag!

Skönt att de e fredag. Nu får man en hel helg till att göra va man vill! Finns mkt jag tänkt hinna me i helgen, men bara en sak e spikad: Eldfesten imorrn kväll.

Min dag började tråkigt. När jag hoppade ur bilen på jobbet kom Jon å hans dotter Irma fram. Irma babblade på som vanligt så Jon fick be henne vara tyst för att han hade viktiga saker att säga. Han såg på mig, sen sneglade han på Irma innan han sa: "I just run over a cow whit the mixervagon". Irma kan inte engelska än å Jon ville inte att hon skulle veta va som hänt tidigare under dagen.
Det visade sig att när Jon höll på att fodra korna upptäckte han en ko ligga där han höll på å körde. han rusade fram å hann höra hennes sista andetag innan hon dog. Jon trodde att han kört på henne, men jag undrar hur man lyckas me de? en ko e inget man bara kör över som man gör me t ex katter.
Den kon, nr 1034, var spinkig då hon fått en dålig start efter kalvningen å trots att flera veckor gått hade hon inte ätit upp sig ordentligt. Jag tror snarare att de berodde på nåt sånt, för man ska vara duktig om man lyckas köra över en ko!
Vi får nog aldrig veta va som egentligen hände. De e helt enkelt sånt som händer..

Kadaverbilen var här å hämtade kon strax efter att jag anlänt till jobbet. Killen öppnade locket på containern å nån minut efter ser man alla kvigor som stod närmast å käkade vid foderbordet rygga kraftigt bakåt å sen vädra i luften. Stanken av ruttnande djur e inget man njuter av..


Den kviga som kalvade i förrgår hade transporterats hem från betet tillsammans me sin kalv under förmiddagen. Jag å Jon skulle gjort de igår men hittade inte kalven. letade i en timme i värmen utan att se en skymt av den. kor kan vara riktigt listiga när dom gömmer kalven!
Jon tyckte vi skulle försöka igen idag såfort jag anlände till jobbet, men nu behövde jag ju inte hjälpa till eftersom dom redan fixat de utan mig. skönt!
De roliga e att ja under natten drömde precis de. att jag skulle slippa hjälpa till för att dom tagit hem ko å kalv innan ja kom till jobbet. lite roligt :)

medans jag å Jon letade efter kalven igår hittade jag ett annat djur. dock ej den ja sökte, å den ja sökte var något mer rörlig å levande..


men men, min dag har varit bra. bortsett från en stupad ko alltså. Humöret höjdes ytterligare ett hack då korna började busa då jag höll på att fösa dom hem för mjölkning. Dom ser så roliga ut när dom likt kalvar skuttar omkring å busar me varandra. Att såna stora kolosser kan ha ork att busa i den här värmen!


Till sist ska jag ladda upp en bild på Camillas hund Lizzie. Matte var på IKEA me Jon, å Lizzi väntade på att hon skulle komma hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0