Regn

Joggade en vända som vanligt på morgonen. kännde mig lite trött å sliten, men de var ändå skönt att komma ut å röra lite på sig.
Sen bar de av mot jobbet. Blev en seg resa till jobbet då jag hamnade bakom diverse olika långsamma fordon. allt från krypkörande bilar till lastbilar lastastade me traktorgrävare. även en tröska blev jag fast bakom på en kurvig 90 väg..

Jon ringde när jag nästan var framme på jobbet. Han ville ha ett spännband från Traktor Nord, å eftersom jag precis passerat hade jag inget emot att vända. Där hittade ja snabbt rätt spännband men dom hade inga stövlar i min storlek(mina jag har nu e trasiga..) så de blev inge mer än spännbandet. Fick vänta i kön i säkert en kvart.. Alla skulle ha olika filter, kedjor till motrosågen å reservdelar. men ingen verkade veta exakt VAD dom skulle ha!

Utanför stod den här bilen parkerad. ser ut som om nån sur granne kastat oboy på den :)


När jag väl kom till jobbet ville Jon ha hjälp att bogsera hans mammas bil till verkstaden. Den hade gått sönder dagen innan å gick inte att köra. Jon tog spännbandet å knöt ihop lastaren med bilen. sen bar de av mot verkstaden som ligger nån km bort. Nu kan man NÄSTAN säga att jag kört en automat för första gången :)
När Jag hoppade ur bilen vid verkstaden sa jag åt Jon: "man kanske skulle skaffa sig en automat, för denhär gick  väldigt tyst å fint! dock blir de kanske lite dyrt att behöva ha en lastare till hjälp när man ska någonstans" Jon skrattade å gick in me nyckeln i verkstaden innan vi åkte hem till gården igen.

När jag väl tagit mig ut till beteshagarna för att kolla djuren blev de oväder.


Å jag, klädd i arbetsbyxor, t-tröja å keps, fick parkera under en gran i väntan på att regnet skulle avta..


Körde även ut några nya kor till betet, som blev väldigt glada över att få semester från mjölkandet ett tag!

Nu e de dags att sova! nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0