Tjejmilen!

Hejsan alla glada filurer där ute!
Sprang tjejmilen idag, å e riktigt nöjd me mitt resultat.

Startade i en av dom sista grupperna, då jag inte trodde jag hade så bra kondis(springer ju bara några kilometer per dag). Men idag visade jag att jag kan, bara jag vill. Kan vara bra envis när jag väl bestämt mig för något(folk kan nog hålla me om de, ta Galanten som exempel. Ju mer folk säger att de e skrot, desto mer motiverad blir jag att fixa honom).
Hade räknat me att de skulle ta mer än en timme att springa då jag sprang Vår ruset på 30 min(5 km). Men till min stora förvåning sprang jag me rask takt in i mål me 10 km avklarade på några minuter under en timme. Jippi!



Å joggade/sprang gjorde jag hela rundan oxå, vilket inte alls var meningen från början. Men jag sprang hela Vår ruset, å tyckte att ja åtminstonde kunde ta 5 km utan att gå. Men när jag nått 5 km hade jag kraft kvar, å sen tyckte jag att de var så lite kvar att de bara var att kämpa på. spurt på upploppet blev de me, självklart!

E ju en sån jäkla tävlingsmänniska, så jag hatar när folk springer om. De var mkt av orsaken till att jag höll mig motiverad till att kämpa på. Tror faktiskt inte en enda kom om mig å stannade där framför mig. sprang om alla förr eller senare :)

Nöjd me dagen iaf. En medalj rikare e jag, å den e jag stolt över!

Nu ska jag hem till Johnnie å pyssla om honom, han avlivade sin hund idag :(

tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0