Dålig uppdatering :)

Får ursäkta den dåliga uppdateringen, har haft fullt upp hela helgen och har inte haft tillgång till en dator förrän nu! Men snart har jag internet hemma, och då ska ni se att det skrivs mkt mer..
Funderar faktiskt på att skaffa en egen dator, så att jag slipper proppa Johnnies dator full med bilder :)
Ska höra med min datanörd till bror om man vill hjälpa mig hitta en passande.

Nu ska vi se här. Vad har jag gjort i helgen som är värt att nämna?

I lördags sov jag och Johnnie extra länge då vi kände att det behövdes. Sen åkte vi ner till Österby för att fixa en krans att hänga på ytterdörren.
En vän äger och jobbar i en blomster-/presentbutik, och hon hade matreal till att göra en fin krans. Johnnie ville nämligen göra en själv då han tyckte dom som fanns att köpa var för dyra. Eleonore plockade fram grankvistar, bär, tråd och allt som behövdes sen fick vi pyssla bäst vi kunde och ville.
Även om hon fick hjälpa till lite iblend så gjorde Johnnie en hel del själv. Är lite imponerad :)
Jag fick dock "designa" den, dvs bestämma hur den skulle se ut. Johnnie verkar tycka att tjejer är bäst på sånt..

När kransen var klar var vi alla nöjda. Vi betalade för matrealet vi använt och jag köpte lite annat i samma veva, sen åkte vi hem.

På kvällen åkte jag iväg till mina forna hemtrakter, Almunge. En kär vän ska flytta till Finland och skulle ha en avskedsfest. Festen var riktigt trevlig och Leila fick presenten jag och några vänner till fixat. Vi hade samlat så mkt foton vi kunnat hitta på henne och saker vi gjort tillsammans och samlat det i en bok.
Meningen var att jag skulle fota den och visa här på bloggen, men jag glömde :)

Leila blev jätteglad och tyckte det var otroligt kul att vi hittat på en så pass personlig present.

På festen träffade jag även Leilas pappa, som jag inte sett på bra länge. Han sken upp och kramade om mig. Sen frågade han ut mig på allt.. Hur är det med dina föräldrar? Vad gör dom nuförtiden? Har ni kvar korna? hur många? Vad jobbar du med? bor du kvar hemma? Vad gör dina syskon?...ja, ni fattar. Jag hade fullt upp med att hinna svara!
Sen berättade han glatt för det vuxna sällskap som oxå var ditbjudna på fest att det var så kul att vi tjejer fortfarande håller ihop. Det är ju så lätt att man kommer ifrån varandra när man börjar olika gymnasium och följer sina egna drömmar.
Man utvecklas åt olika håll och skaffar sig nya vänner, intressen och mål. Trots det håller vi 6 tjejer ihop än, i vått och torrt!
Som jag sa till Leila på festen: Det krävs mer än en flytt till finland för att bli av med oss!

Jag och Leila har vart vänner sen lekis, så vi har verkligen vuxit upp tillsammans. Och jag hoppas verkligen inte flytten hindrar oss från att ses!

Medans jag var på avskedsfest var Johnnie iväg med ett gäng grabbar till gävle och käkade. Jag kom hem strax innan och hann knappt sätta mig innan dörrn går upp och  grabbarna knatar in, nöjda och belåtna efter maten. Vi kollade på film och sen var det dags att sova.

På söndagen var jag och Johnnie i stan och handlade allt möjligt. Allt från kattmat till oljefilter. Sen fick vi skynda oss hem då vi skulle hem till en av mina vänner för att äta. Hon har just flyttat och ville visa nya lägenheten.
Blev en mysig kväll med mkt skratt och prat. God mat och fika fick vi oxå :)

Det är så härligt i december då allt julpynt åker fram!



tjao!

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej, kommentera gärna mitt inlägg om plaskitoperationer..:) Är alltid kul att veta hur andra ser på saken.



Ps. snart är det tävling igen, missa inte det!



/Sandra

2009-12-08 @ 21:53:28
URL: http://sandera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, tack för din gulliga komentar på min blogg, tyvärr kunde jag inte se den förrän nu<3

Du har faktist en fin blogg.

Fortsätt kolla in min

Kram/A.

2009-12-08 @ 22:15:08
Postat av: Anonym

Oj glömde skriva min blogg till komentaren

2009-12-08 @ 22:15:32
URL: http://alfayadh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack :D

2009-12-09 @ 20:16:58
URL: http://sandera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0