Lillkalven

Är hemma hos mamma och pappa och pysslar lite just nu. Har hjälpt mamma med några grejer och gett lillkalven sin mjölk, så nu är jag klar med den jag kom hit för. Nu ska jag åka vidare hem till mig och Johnnie. Tänkte försöka hinna hälsa på honom innan han åker iväg på julbord och blir borta resten av kvällen :)

Angående lillkalven så har jag lite tråkiga nyheter..Jag och mamma har hittat ett litet sår på hennes öga, så vi måste ta hit en veterinär så att vi kan behandla henne. Hon har redan från födseln haft lite konstiga ögon, men dom har blivit mkt bättre vartefter hon växt. Men hon har fortfarande problem med ena ögat, det rinner och ser inte riktigt bra ut. Och nu vet vi alltså varför.
Får hoppas att det är lindrigt bara, så man inte tvingas avliva lillkalven för en sån struntsak nu när hon överlevt första stora prövningen..



Det är väldigt fint väder idag. Solen lyser så mkt att istapparna blänker och snön på marken glittrar. Det är nu man ska vara ute och rida eller promenera! Självklart med ordentliga kläder på, så att man inte fryser :)

Nu ska jag som sagt hem till pojken min. Imorgon planerar vi att åka upp till gävle för att storhandla både det ena och det andra. Har blivit ont om köp åt mig själv på sistone, så jag är lite köpsugen!
Vi skulle även behöva nya gardiner. Det har inte hängt gardiner i vardagsrummet på bra länge, så vi behöver köpa gardiner som får hela rummet att se mysigare och hemtrevligare ut!
Och det kommer med all säkerhet bli min uppgift, för Johnnie anser att tjejer är bättre på att välja färger och utseende på saker och ting :)

Skulle egentligen ladda upp fler bilder, men det vill sig inte..Får se om det funkar senare!

Nu måste jag hem och käka! Det kurrar i magen..

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0