Första riktiga snön!

Idag har det varit s.k. snökaos i vårat avlånga land. Ja, snökaos enligt tidningarna alltså. Men för dom kan det innebära att det faller 5 cm snö så att dom stackars stockholmsborna måste skrapa rutorna..
Jag tycker det har gått bra idag. Bara man håller låg fart och är uppmärksam så går allt finfint! Vi har vinter varje år, och ibland blir man förvånad över att folk inte lär sig vara lite förberedda.. För det är nästan bara dom som får problem när snön väl faller.



Får se hur många gånger jag besöker diket i år :)

Idag var jag och Emilia, trots vädret(!), iväg till blodgivningen. Vi var lite stolta över oss själva som gav oss ut i snön och gjorde en god gärning :)
Vi gick dit från stationen, och gång på gång halkade man till. Men vi lyckades återfå balansen varje gång. När vi senare skiljdes åt stod det dock 2-0 till vädret som lyckats fälla oss båda..
Själva blodgivningen var inte så speciell. Fick en jättegullig tjej som tog hand om mig under blodgivningen. Emilia var aningen avis på att jag alltid lyckas få dom gulligaste och snällaste personerna!
Efteråt fick vi varsin julklapp, utöver den vanliga presenten man får välja ut som tack för blodet. Julklappen bestod av jättefina ljus :)

Efter blodgivningen gick Emilia till en föreläsning och jag drog ut på stan. Hade en julklapp kvar att köpa och nu är det avklarat. Hittade dessutom lite smått och gott till mig!
Får visa det sen, för det ligger kvar i bilen(är hos mamma och pappa).


Lill-kalven mår bra och brukar vara bra hungrig när jag kommer för att mata den på hemvägen från jobbet. Idag drack hon mer än någonsin själv, vilket är ett framsteg.

Nu ska jag hem och laga lite mat lill min trötte pojk. Han har varit ute och plogat sen kl. 04.30 imorse.. och ska ut 01.00 igen..stackarn!

tjao!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Kul att ses! Även om det blev en kortis... Kom bara en kvart för sent, men sa typ att bussen hade blivit försenad... Hade inte missat ngt viktigt. Ha det fint och god jul!! :)

2009-12-16 @ 01:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0