Bilder!

Är hemma hos mamma och pappa just nu. Och eftersom jag har möjlighet att föra över bilder från mobilen till datorn här har jag gjort det. Allt för att ni ska få en, eller rättare sagt några bilder av vad jag varit med om på senaste tiden :)

Här har vi en av korna som satt sig i en lite knepig situation. Hon har hamnat framför liggbåsen genom att på nåt sätt krypa emellan dom bommar som ska hindra dom från just detta. Och att få en frisk och stark ko att snällt krypa tillbaka är inte det lättaste.. Men med 3 envisa personer gick det tillslut. Kon mår bra och vi hoppas verkligen att hon inte gör om det!


Här har ni mig i hemmakläder :) Mjukisbyxor och tjocktröja!


Här ser ni slutet på sagan om OSX453, även kallad "Ville". Sagor slutar tyvärr inte alltid lyckligt.. Bilden är tagen strax innan vi körde honom till verkstaden. Det var sista gången jag såg min lilla Ville, för nu väntar skroten. Traktorförare borde få lära sig hur och när man bör använda blinkers!


Åkte Eckerölinjen med Johnnie och några vänner. Handlade snus till bättre behövande :)


Favvokvigan kalvar, endast ett par framklövar syns.


Alldeles ny :) Föddes igår och ja, en kalv som är färskare än såhär hittar ni inte!


Samma kalv igen, fast i torrare tillstånd. Bilden är tagen dagen efter kalvningen(dvs idag)


Och till sist, en bild på mina grabbar! Bilden är tagen för några timmar sen då jag hade varit ute på en ridtur. Johnnie följde med som sällskap och verkar lite småkär i Bullen :)



Det är lite gulligt när partnern hjälper till med saker dom inte kan nåt om. Som i det här fallet då Johnnie hjälper mig med bullen fast att han inte kan mkt om hästar.
Tror även killar ser på sin flickvän(eller pojkvän!) med en lite ömmare blick t ex när hon lite förvirrat försöker hjälpa till med sin partners bil :) Det finns liksom nån charm med det!

nä, nu har jag annat att göra!

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0