Bränder, mord och svininfluensa.

Läste just på facebook om en lada som tänds på av 2 killar i 15-20 års åldern.
Har ungar ingen hyfs? Dom stod dessutom och kollade på medans det brann berättade ett vittne som kom körande förbi som första man på plats.
Hur kan man kallblodigt se på medans en lada full med hö brinner?

Sen har vi ju det där mordet i södra Sverige. En 15 åring mördar sin egna 19 åriga syster.
Brottslingarna blir bara yngre och yngre. Numera är det inte sällan 14-16 åringar deltar i rån, bränder, våldtäkter, hot och mord. Vart är världen påväg?

När vi ändå är inne på död och liknande, hur går det med svininfluensan?

Jag känner ingen som blivit drabbad hittills, så jag är inte orolig än. Dessutom står såna som jag lååång bak i kön för sprutan, så det är ingen idé att oroa sig.


Jag förstår inte riktigt varför folk är så hysteriska. Man bör passa sig om man tillhör riskgrupperna, dvs är gravid eller har nån allvarlig sjukdom. Men även kärnfriska männiksor är livrädda.
Det är som en vanlig influensa, bara att risken att dö(om man inte får hjälp i tid) är något större och att man därför ska vara lite mer vaksam.
Och handsprit.. Om och om igen säljs det slut på apoteken. Men det folk inte verkar fatta är att tvål och vatten är lika bra(och billigare). Det sa iaf en expert på radion..
Jag kan förstå att folk som jobbar bland mkt folk är lite extra försiktiga, men jag tycker faktiskt det är dags att lugna sig lite. Tvätta händerna, håll övrig hygien bra, nys/hosta i armvecket, ät bra och sov bra. Då är risken att smittas/smitta mkt mindre :)



Jag kanske smittas förr eller senare jag med, men jag oroar mig inte speciellt mkt. Jag är frisk och stark så jag klarar mig säkert. Dessutom är risken att dö i nåt annat mkt större. Bränder, bilolyckor och liknande.
Det här skulle kunna bli min sista dag, med eller utan svininfluensa!

tjao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söööt blogg:D



alllt bra?

2009-11-10 @ 23:08:27
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: ιиєsιтα ♥

superfin blogg ! :D allt bra ? :)

2009-11-12 @ 22:04:30
URL: http://segerprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0