En kos drömmar

Börjar med att komma med en liten rättelse:
Jag skrev igår att GGN var sveriges svåraste endurotävling, men hade missuppfattat de hela lite. En kompis skrev såhär: "Det är till antalet deltagare den största endurotävlingen i världen, men vad gäller svårighetsgraden så är Novemberkåsan jävligt svårslagen".
Tur att de finns folk som kan rätta mig när de blir lite fel :)

Kan lägga till att Johnnie funderar på att ställa upp på Novemberkåsan också framöver :)

Men men, nog om det!

Min dag har varit sådär. Humöret har inte vart det bästa och då är det tur att man jobbar så pass självständigt som jag gör.

Hemma håller jag på att "boa" in mig allt mer genom att pyssla med lite allt möjligt. Städar, planterar om blommor, tvättar, ställer saker där jag vill ha dom osv. Johnnie bryr sig inte så mkt sålänge det inte går för långt. Och eftersom jag bara pysslar med det jag själv anser jag får, går det bara bra. Jag börjar inte riva runt bland hans gamla grejer, det är hans syssla :)

Nu tänkte jag åka hem och städa lite. Baka lite bröd tänkte jag hinna med också, så otroligt gott med bröd man bakat själv!

Precis innan jag slutade för dagen gick jag som vanligt en runda inne bland korna för att upptäcka eventuella brunster. Stannade till vid en ko som låg och sov djupt med tungan hängande ut. Dom drömde, det kunde man se på att dom halvslutna ögonen okontrollerat röck fram och tillbaka. Plötsligt börjar även öronen flacksa och hon sparkade lite med benen. Plötsligt hörde man mjölkbilen komma körande och kon vaknar till.
Jag undrar vad en ko drömmer om? Med tanke på att en kos vardag inte är speciellt händelserik så är frågan intressant.
Kanske hon drömde om att hon sprang omkring på en grön äng en skön sommarkväll och busade med sina vänner? Men svaret på den frågan har ingen annan en kon själv.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0