Förkyld..

Nu har förkylningen som legat och avvaktat i min kropp gett sig till känna. Vaknade i morse och hade riktigt ont i halsen och hosta. Sov dåligt inatt, så jag får skylla mig själv..

Dagen har gått bra, men segt. Jag som redan är hösttrött har blivit ännu tröttare pga förkylningen, så jobbandet går, men inte speciellt fort!

Jag gillar inte att ta mediciner i onödan, så förkylningar tar jag mig igenom med varmt te och vila. Samma sak gäller huvudvärk, det räcker med att sova för att det ska gå över för min del, så jag undviker huvudvärkstabletter. Jag anser att har man en ung och stark kropp som kan läka sig själv, så ska den få göra det ifred, utan en massa tabletter och liknande. Så har jag alltid tänkt, känns som om kroppen mår bättre då. Kommer att få knapra så mkt tabletter senare i livet ändå :)

Nu ska jag hem och sätta mig i soffan tillsammans med en mugg varmt te och kolla på tv :)

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Öbrell ^^

krya på dig då =) planer för helgen?? :)

2009-11-25 @ 20:06:45
URL: http://cherryperry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0