Ätstörningar.

Nu börjar helgen för min del! Jobbade över lite då Jon inte är hemma på några timmar. Så inte Lasse jobbar ihjäl sig.

Ska åka hem till mamma och pappa nu en stund. Ska locka fram mina konstnärligare gener och måla lite figurer på väggen i nya hönshuset. Blev så tråkigt med bara vita väggar så jag la fram förslaget att måla en tupp eller liknande. Är jag nöjd med resultatet kommer jag lägga ut en bild här. Vänta och se :)

Hittade en bild på internet som bör visas. Det handlar om ätstörningar vilket vi "friska" människor inte förstår oss på förrän vi sitter i samma situation. Jag har aldrig haft nån ätstörning och kan inte alls förstå hur det är att ha en, men jag har fått en liten "försmak". Var för kanske ett år sen. Tränade rätt mkt och käkade bra, men plötsligt kände jag att det började gå åt fel håll. Jag började få nåt som påminnde om skuldkänslor om jag käkade godis och liknande. De kom aldrig så långt så att mina vanliga matvanor stördes, men jag kände att nåt började bli fel. Efter det lovade jag mig själv att jag fick äta precis vad som helst, sålänge jag rör på mig dagligen. Och då menar jag inte nån extrem träning. Nån joggingtur på morgonen och sen rör jag ju mkt på mig här på jobbet. De räcker!

Det låter fjuttigt, men det är faktiskt så det börjar. Det kommer smygande och man förbjuder sig själv att äta vad som helst. Ofta handlar det om grupptryck, men det var det absolut inte i mitt fall. Jag har så pass härliga vänner att alla får se ut som dom vill utan problem. Några är smala, några har lite mer kurvor, dom är helt enkelt sig själva och 100% naturliga. Och det är det jag älskar hos dom!

Håll koll på signalerna och ta hand om dig själv. De låter uttjatat, men man är faktiskt fin precis som man är! För det är inte det yttre som är viktigt, utan det inre. Det är antagligen därför jag har en så blandat kompisgäng. Ingen är den andre lik :)
Nu är jag kanske inte rätt person att sitta och säga "du är fin som du är" då de verkar som om många skulle göra mkt för att få min mage, rumpa, hår..osv. Men då ska det läggas till att jag är i ständig rörelse och har alltid varit. Så som jag käkar skulle jag lätt gå upp i vikt ifall jag lugnade ner mig, men jag är välsignad med mkt energi :)

Är du inte nöjd med dig själv så är det självförtroendet man ska jobba med i första hand. För även jag har mina skavanker, precis som alla andra. Men jag har bättrat på mitt självförtroende och har accepterat mina "svaga punkter".
Skäms inte över hur du ser ut, för alla vettiga människor du träffar kommer se din härliga personlighet lysa igenom. Och resten? ja, dom kan du bara skita i!

En kompis med lite kurvor berättade för mig att folk kallat henne ful och liknande. Ful? Ja, isf skulle jag hellre vara ful än helt jävla tappad i skallen som den personen som sa de verkar vara. Min kompis har en av dom härligaste personligheter jag träffat och är alltid glad, snäll och omtänksam. Nästan så man tycker synd om såna idioter som inte kan se människors personligheter..

Aja, här är bilden jag ville visa iaf:

Ska jag vara helt ärlig, så ser jag inget att vara missnöjd över hos den kurvigare tjejen. Hon är riktigt söt och har fina kurvor.

Ta hand om er!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg,och fin ,helt underbar :D

Min blogg är inte lik din,men den är bra ändå tycker jag ;) Den handlar om hur man kan förbättrar sin självkänsla och självförtroende .ja,och så handlar den om massa andra sker som tonåringar går igenom. Du kan ju kolla in den,även om den kanske inte är någonting för dig,de den ett försök;)

Den heter ialf ; http://jjuno.blogg.se

2009-11-06 @ 18:44:21
Postat av: jussahhpattinson

Hej!

Besök min blogg om den inspererar dig! (:

www.jussahhpattinson.blogg.se

2009-11-18 @ 18:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0