Jobb!

Nu är jag klar på jobbet för idag. Var väldigt försenad då jag började mjölka nästan 1 timme för sent, men på nåt vis blev jag klar vanlig tid ändå.. Försöker fortfarande förstå hur jag lyckades med det!

Vi håller på att stalla in ett gäng kvigor som gått ute på bete hela sommaren, och det innebär att klippmaskinen måste användas flitigt. Tycker det är kul att klippa kor och kvigor, sålänge dom är trevliga och lugna. Så gott som alla kor och kvigor gillar att bli klippta, det gäller bara att få dom att förstå det.. Kvigorna vi hittills stallat in har varit mkt snälla och dom står bara och njuter av det hela.
Alla vet väl hur det känns att gå med vinterkläder inomhus, så mkt av anledningen till att dom gillar klippningen är antagligen det att dom slipper svettas.

Förövrigt har det varit en lugn dag. Innan jobbet åkte jag hem till mamma och pappa för att ta en ridtur på min travhäst Bullen(Bowl Vip). Men ridturen blev kort då jag fick knata fram och tillbaka i hagen för att få tag i Bullen som med långa, svävande travsteg förflyttade sig fram och tillbaka. Allt för att reta sin matte som gick och funderade på om han skulle få en kula i huvudet på plats eller om hon skulle ringa slaktbilen. För jag blir bra trött på hans retsamma lynne!
Men det sitter nog kvar sen han tävlade flitigt. För anledningen till att han hamnade hos mig är den att han tröttnade på tävlandet helt och hållet. Så han får helt enkelt för sig att det är hårt arbete som väntar när jag kommer gående med en morot i handen, inte en lugn skrittur ute i skogen.
Blev en barbackaritt, dvs utan sadel. Behöver öva lite balans, och dessutom såg han ut som en blöt lergrop. Det var allså ingen idé att försöka få honom så pass ren att man med gott samvete kunde lägga på en sadel.

Ridturen gick bra, även om vädret inte riktigt var på vår sida. När jag kommit hem och släppt Bullen i hagen var det bara att skynda sig till jobbet.
Ja, resten har jag redan berättat..

Nu ska jag hem till pojken min och se om han lyckats komma på hur man lagar mat :)

tjao!

En bild på mig från en tågresa! Kan inte alls minnas när.. haha

Kommentarer
Postat av: camilla

men lilla anna hur nykter är du egentligen??? du sitter väl iallfall på tåget??? ;)

2009-11-18 @ 21:53:27
Postat av: Leia ♥

Har ni MU?

2009-11-19 @ 15:09:21
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Skulle du kunna hjälpa mig?

jag ska köpa nya skor men kan inte bestämma mig riktigt vilka jag vill ha :oo vilka tycker du är snyggast? :)

tacksam för svar :)

Kram

2009-11-19 @ 16:55:03
URL: http://jeffelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0