Kryssning och donation

Nu har jag jobbat klart för den här veckan. Ska bli skönt med helg!

Imorrn blir det Eckerökryssning, får se om jag håller mig nyktrare den här gången! Som tur är så ska jag inte jobba dagen efter som förra gången. För dom som inte vet så åkte vi kryssning för några månader sen och jag drack lite mkt. Iaf om man tänker på att jag skulle jobba förmiddag dagen efter...
Det blir jag och några kompisar som ska åka, får hoppas på att båten håller sig någolunda på rätt köl så jag inte mår illa.

Tänkte försöka komma iväg på ett rejält träningspass under helgen. Får se om det blir en runda i hemtrakterna eller om jag åker in till stan och besöker Friskis & svettis.

Såg att Blodcentralen mejlat mig så nu är det dags igen :) Johnnie som är livrädd för nålar kan inte förstå hur jag kan gå dit och frivilligt låta dom sticka nålar i mig. Men jag vill göra rätt för mig! Det finns självklart gränser för vad jag utsätter mig för, men det är brist på blod och det är ju inte ett dugg komplicerat. Dessutom får man presenter som tack för besväret, och jag är svag för gratisgrejer!
Gillar att gå på mässor och samla reklamprylar, även om "bytet" i slutändan nästan bara består av pennor och godis.. men det är ju gratis!

Intresserad av att ge blod? Gå in på www.geblod.nu och läs mer :) Och har ni frågor är det bara att höra av sig, för jag kan ge en ärlig beskrivning av hela besöket!
Kom igen nu, gör nåt åt blodbristen!

Och när jag ändå håller på och tjatar, ta ställning till organdonation! Jag har gjort det, då jag anser att det är viktigt för närstående och sjukvårdare att veta hur jag vill ha de ifall jag skulle dö. Nu vet mina närstående att jag vill donera organ, men för att undvika fler frågeteckan vid ett dödsfall tycker jag att man ska ta ställning här och nu.
Jag har vänner som inte vill donera, för att dom vill vara "hela" när dom begravs. Men jag ser på det hela ur en helt annan synvinkel. Kan jag hjälpa nån få ett bättre liv genom att ge mina inre organ, så gör jag gärna det. Jag behöver dom inte, och maskarna i jorden kan käka löv istället för mig :)
Sen tror jag att det kan kännas bättre för nära och kära, då dom inte bara behöver se min död som något negativt, utan som hjälper nån annan att leva.

Fundera på det! Och gå gärna in här och få mer info: www.donationsradet.se

Fundera på det!

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!

Fin blogg du har ^^

2009-11-20 @ 14:22:44
URL: http://beyonceglitter.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej!



Vad bra, när har du tid för att ge blod? Jag kan i princip hela tiden.



Puss

2009-11-20 @ 14:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0