Helg!

Äntligen klar me jobbandet för denna vecka. Nu e de helg!

Gick upp 03.00 i morse å korna var inge snälla idag.. Ingen vidare start på dagen me andra ord. Men även om de spöregnar ute så e de ändå fredag, å de e få saker som slår en fredag då man får sluta tidigt :)

Nu ska jag hem en vända å hämta lite kläder å skor, ska ju ut på krogen me heidi i helgen. Å de e aldrig fel me lite snygga kläder å högklackade stövlar!
Sen ska jag vidare hem till Johnnie å duscha. Tänkte städa lite oxå, ser ut som om andra världskriget dragit fram!

Varför denna panik över svininfluensan? eller ja..Nya influensan som dom vill kalla den för att skona grisarna från all negativ uppmärksamhet.
Visst, den första dom dog(2 har dött hittills) var från tierp, så jag borde egentligen bli lite nervös, men jag anser att de e lönlöst att oroa sig. För oftast e de dom som e mest rädda som drabbas.. som när man inte vill bli förkyld, då brukar man ju nästan alltid drabbas bara några dagar senare.
Läste ett citat i en bok som passar in här:
"Att oroa sig e som att sitta i en gungstol. man gör nåt, men kommer ingen vart"

Så sant så!

dessutom finns de så mkt annat man kan gå å dö av, där risken att drabbas e mkt större.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0