Eldfesten!

I lördags var det dags för den årliga Eldfesten i Österbybruk. Jag och Johnnie bjöd hem några kompisar och bjöd på grillat. Holländaren som hjälper till på mitt jobb nu i sommar blev oxå bjuden så det blev en hel del prat på engelska. Först var alla lite blyga och undvek att prata engelska, dom var väl lite rädda för att visa hur kassa dom var på engelska.
Men ju mer tiden gick, desto mer började alla ge sig på det engelska språket. Det är ju trots allt inte så svårt att göra sig förstådd, bara man kan grunderna. Men det är rädslan att göra bort sig som gör allt så svårt..
Tillslut satt vi alla runt bordet och gapskrattade samtidigt som vi försökte säga ALLT på engelska. Det blev bra roliga meningar :)

Sen tog vi vårat pick och pack och begav oss till självaste Eldfesten. Stannade till lite snabbt hos Pontus innan, och med närmare eftertankte vet jag faktiskt inte riktigt varför..?
Lite senare klev vi in på festområdet och kollade på den årliga showen. Den består av allt från fackelsim och fyrverkerier.

Lite bilder från kvällen:





Observera Johnnies jättehand på bilden :) Han klappade mig på axeln när kortet togs!

Vid 12-tiden på natten började regnet forsa ner från himmelen och vi blev plaskvåta allihop. Och blinkandet vi såg var inte fyrverkerier eller liknande, utan åska.. Såhär såg iaf jag ut när vi kom hem:


Fast jag gillar när det riktigt öser ner, så jag tyckte inte det var så farligt :)

Nu måste jag skynda mig hem till mamma och pappa, för hovslagaren ska komma!
Tjao!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tack för helgen! Men såg inte klok ut på bilden... :)

2010-08-10 @ 19:01:18
Postat av: camilla

hej! va fina du å emilia va på kortet :) .. haha ja handen ser faktiskt större ut än ditt huvud haha :) kram

2010-08-10 @ 20:38:47
URL: http://gustavssonstankar.blogg.se/
Postat av: BlomsterDesign

Jag vet varför vi stanna till hos Pontus...

Det REGNA Anna :D

Kram elli

2010-08-23 @ 10:48:14
URL: http://blomsterdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0