Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek för dig?
Ska enligt listan skriva om det idag. Ska göra ett försök :)

För mig finns det 3 typer av kärlek. Den kärlek man känner för familjen, den man känner för pojkvännen och den man känner för ett djur eller en sak.

Kärleken för familjen finns ju inte hos alla, det beror ju så mkt på ens uppväxt. Hos mig finns den iaf, och jag ångrar att jag inte berättar oftare för dom vad jag känner. Jag tycker att det är svårt att uttrycka känslor i ord, har alltid varit bättre på att skriva ner dom..

Kärleken för pojkvännen är lite lättare att förklara och uttrycka i ord för min del. När jag blir kär i nån märker jag det snabbt. Jag vill inget hellre än vara på samma ställe som han så att han förhoppningsvis ser mig och kanske till och med blir nyfiken på vem jag är. Jag går på nålar tills det där efterlängtade sms:et från honom kommer och jag blir alldeles varm och glad när jag umgås/sms:ar med honom. Jag längtar varje sekund efter honom tills jag åter igen är i hans famn och jag trivs otroligt bra i hans sällskap.
Då är jag kär :)

Sist men inte minst:
Kärleken till ett djur eller en sak. det behöver egentligen inte förklaras, för det är helt enkelt kärleken man känner för ett djur eller en sak! Dom flesta har väl haft t ex en hund, häst eller en bil man känt lite extra för?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0