Hej igen!

Nu hade jag äntligen lite tid till att sitta framför datorn!
Så nu tänkte jag försöka minnas lite av det som hänt på senaste tiden, så att ni får en bild av vad jag gjort dom senaste veckorna.

För det första så blev det en hel del jobb en period nyligen då jag jobbade lite extra på en annan gård samtidigt som jag jobbade extra på mitt nuvarande jobb. Men nu har allt börjat lugna sig igen och återgått till det normala. Men det var kul att jobba lite på en annan gård, eftersom det motverkar att man blir s.k. "hemmablind". Dessutom är det aldrig fel med lite extra pengar och nya kontakter :)

Lillkalven därhemma mår bara bra och snart är det dags för henne att vänjas av från mjölken. Hon börjar bli stor nog att leva på vatten och hö. Igår fick hon dessutom en liten kompis då min chef tröttnade på en kalvs envishet och undrade om jag ville ha den. Kalven ville inte dricka mjölk som den skulle, så jag fick den :)
Vet inte riktigt vad det är med mig, men nåt måste det vara då jag hittills fått en katt, en häst och två kalvar helt gratis.. För det är bra många tjejer som drömmer om att få en egen häst, medans jag som inte hade behov av någon fick en. Nu är det inte så att jag är bortskämd, för det är jag verkligen inte! Delar nämligen mina föräldrar med 3 syskon.
Jag är bara en person som tar hand om djur som ingen vill ha :)  
Lillkalven tyckte det var väldigt konstigt när den nya kalven klev in i stallet. Hon blev oxå lite sotis när vi klappade på den nya, för tidigare har hon alltid fått stå i centrum. Men såfort dom lärt känna varandra kommer det bli mkt bus och lek för deras del!

hmm..Vad har hänt mer som är värt att nämna..

Äh, återkommer om jag kommer på något skoj..

Tjao!


Saknar sommaren väldigt mkt just nu ska ni veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0