Jobb och planer.

Torsdag kväll. Trött! Var längesen jag hade så mkt för mig som jag har nu. Jobb, ridning, lillkalven, träffa kompisar, umgås med Johnnie.. Och av allt detta så har jobb dominerat helt. Inte nog med att jag jobbat extra på mitt vanliga jobb pga att Lasse reste bort några dagar, jag har också fått kontakt med en gård som vill ha lite hjälp emellanåt.
Och på den gården har jag varit och praktiserat nu i två dagar för att lära mig jobbet tills i helgen då jag förväntas fixa det själv :)
Det ska nog gå bra!

Och Johnnie har jag inte sett mkt av på senaste tiden. Vi har setts på kvällar och vi har sovit tillsammans, inget mer. Och ändå bor vi ihop! Men som tur är så är vi samma skrot och korn, för båda gillar att arbeta och ingen av oss är den där "klängiga" typen som måste vara med partnern jämt. Så det går bra även om vi inte ses mkt, men jag måste väl erkänna att jag brukar gå och sakna honom en hel del..

På alla hjärtans dag nu på söndag tänkte jag och Johnnie åka till stan och käka, dels för att det är just "alla hjärtans dag" och dels för att helt enkelt få umgås lite. För övrigt tänkte vi inte göra den dagen mer speciell än så. Har liksom aldrig förstått mig på "alla hjärtans dag".. I skolan var den dagen till för att dom snyggaste skulle få rosor av brundrare/beundrarinnor. och nu känns det mest som en dag då singlar ska känna sig misslyckade och par ska försöka göra dagen speciell för varandra, vilket kräver planering och tajming. Visst, det blir inte bättre än man gör det, men jag förstår inte riktigt vad man firar.. Vänskap och kärlek ska väl visas dagligen, inte behövs det väl en dag för att vi ska komma ihåg dom vi tycker om?
Som sagt, har aldrig förstått mig på den dagen..

nä, nu ska jag krypa till kojs. ska upp tidigt imorgon!

tjao!




Kommentarer
Postat av: Tobias

Beppe! :D Fan vilka härligt minnen :) Busen äger totalt iaf.

2010-02-11 @ 23:43:01
Postat av: Tobias

Håller med, menlös jävla dag det där...

2010-02-11 @ 23:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0