Kyla

Idag är det bra kallt. Väldigt kallt! Som kallast var det runt -28 här hemma hos mig och Johnnie.. Usch! Och inte kan man klaga och gnälla om kylan heller, eftersom vi ska upp till fjällen snart och där lär det ju inte vara varmare. Fördelen med kylan är väl att man skaffar sig lärdom om hur man ska klä sig för att hålla värmen. Man lär sig den hårda vägen :) Jag har alltid varit dålig på att klä mig varmt på vintern, så nu efter 21 år är det dags att lära sig!



Idag har jag varit ledig från jobbet. Jag och Johnnie har varit i stan och handlat lite allt möjligt men det var inte speciellt roligt då det var svinkallt ute. Såfort man fått upp värmen efter att ha varit i en affär var det dags att gå ut i kylan igen.

När vi kom hem eldade vi upp granen. Japp, du läste rätt :) Granen barrade så mkt att vi bestämde oss för att elda upp den i öppna spisen. Johnnie sågade och klippte av en bit i taget och kastade in i elden, och det brann bra.


nu ska vi se film :)

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0