Lugn i ladugården :)

Kom nyss hem från min och Johnnies lilla utflykt. Skönt att ha fått lite mat i magen och nu ska det bli skönt att krypa till kojs så att man orkar upp tidigt imorgon.

När jag sagt adjö till Johnnie och hoppat ur bilen smet jag tyst in i ladugården för att kolla om nån ko eller kviga bestämt sig för att kalva såhär på kvällskvisten. Tassade med lätta steg genom ladugården för att kolla dom som har tiden inne. Dom kor och kvigor som ännu inte somnat följde mig nyfiket med blicken. Resten låg med slutna ögon och sov tungt. Kanske drömde dom om sommarens varma solstrålar och gröna beteshagar?

Ingen hade kalvat, så jag började gå ut igen. När jag var påväg ut slogs jag av hur lugn, skön och behaglig stämning det var inne bland djuren.
Jag är ju uppväxt bland dessa djur, så att känna lugnet, höra ljuden och känna doften från dom är obeskrivligt underbart för mig. Det väcker så många fina minnen från förr.
En del röker för att bli lugna, men för mig räcker det med en promenad bland djuren såhär på kvällen när lugnet infunnit sig :)
Jag tror inte det är möjligt för personer som inte umgåtts med dessa djur att förstå vad jag menar.. Men jag önskar att alla människor nån gång hittar ett sätt att slappna av och verkligen njuta av livet. Jag har hittat mitt sätt :)

Nu ska jag sova! Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0