Svensexa!

Idag har vi haft svensexa här på jobbet. Det var min chefs brors barndomskompis som var dagens huvudperson och med ett helt gäng grabbar i släptåg fick han gå runt på gården och testa på lite allt möjligt. Eftersom jag mjölkade hann jag tyvärr inte se allt. Men en av uppgifterna han fått var att mjölka, så jag hade fått order om att spara några kor till honom.
Jag och korna fick vänta lite, men det var det värt. Hörst hälsade vi på varandra sen fick han fösa in korna i mjölkgropen vilket han gjorde bra.
Sen pekade jag ut en snäll, fin ko som han kunde få handmjölka. I början gick det lite trögt och jag fick visa honom flera gånger hur han bäst skulle göra för att få ut mjölk ur spenarna. När han börjat fatta hur man skulle göra langade killarna fram en flaska halvfärdig grogg till honom, allt som fattades var mjölk :)
Han jobbade på med handmjölkningen och jag hjälpte honom lite. Han blev riktigt bra på det tillslut!
När han var klar tackade han så mkt och sen drog dom vidare till nästa aktivitet på gården.

Han fick testa på att fösa kvigor(vilket han tydligen hade varit riktigt bra på), handmjölka och höra ut dynga på gödselstacken. Inte lätt att balansera med en skottkärra full med skit på smala plankor samtidigt som kompisarna kastar vattenballonger på en..Fick höra att han trillat ner i dyngan och fastnat, men jag kan försäkra er om att han fick ta en skön dusch efter och sen äta en ordentlig frukost i morgonsolen med kompisarna.

Sen drog dom vidare till andra aktiviteter dom planerat in. Hoppas att han får kul!

Nu tänkte jag gå och lägga mig ett litet tag innan det är dags att jobba vidare. Ikväll har jag jobbat klart för den här veckan och får åka hem till Johnnie som enligt sms:en saknar mig lika mkt som jag saknar honom.
Känns lite konstigt att åka hem nu när man äntligen fått in rutinerna ordentligt :)

Tjao!

Kommentarer
Postat av: anne

Vad de hittar på! Men å andra sidan var det rätt bra saker, att lära sig handmjölka exvis; vem vet när man behöver det. :)

2010-07-03 @ 11:21:14
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0