Fredagstur :)

Tänkte klottra ner ett snabbt inlägg innan det är dags att fortsätta jobba.

Idag jobbar jag morgon som vanligt på fredagar. Dock började inte dagen som den brukar..
Gick upp kl. 02.30 och käkade frukost, släppte ut hunden och väckte Johnnie innan det var dags att börja rulla mot jobbet.
Under den resan hann jag både vara med dagens tur och dagens goda gärning. Lyssnade på en cd-skiva medans jag körde för att piggna till, och bestämde mig för att byta låt. Kollade ner en halv sekund och när blicken återvände till vägen sprang ett rådjur över vägen precis framför bilen. Där hade alltså både jag och bocken tur.
Mitt samvete låter mig inte åka ifrån ett djur i nöd, så jag var tvungen att vända. Det var nämligen viltstängsel på båda sidorna av vägen och stackarn var fast.
Letade upp rådjuret och lyckades fösa den vettskrämda lilla bocken tillbaka till friheten och ljudlöst försvann han in i skogen.
Hade jag inte gjort det var jag rädd för att både en stackars förare och bocken skulle få en dålig fredagmorgon..

Nu är jag iaf på jobbet och har fullt upp, både nu och efter jobbet. Jag har just käkat min andra frukost för dagen, det är därför jag är inomhus(ifall ni undrar varför jag sitter här om jag har fullt upp).

Nu måste jag bege mig ut i regnet igen!
Tjao :)

Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken läcker blogg du har! :D

och den var intressant att läsa!



Ta hand om dig. kram

2010-06-12 @ 23:46:00
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: camilla

hej tänkte bara säga att jag har rederat min gamla blogg, å skaffat en ny kram

2010-06-13 @ 16:50:16
URL: http://gustavssonstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0