Kondis :)

Har precis blivit klar med morgonpasset och kan pusta ut några timmar innan det är dags att jobba vidare. Tänkte lägga mig och vila lite, så att jag orkar med eftermiddagen. Brukar inte vara några större problem att jobba hela dagar om man sprider ut dom lite, men att jobba nästan en hel vecka 04.00- 19.00(med några timmars rast mitt på dagen) gör mig, som är ovan, lite sliten :)
Jag är dessutom en sån person som kan jobba nästan hur mkt som helst, bara jag inte sätter mig ner och tar det lugnt. För så blir jag trött och oenergisk direkt eftersom tröttheten hinner ifatt mig. Men om jag bara jobbar på brukar det inte vara några större problem..

Igår kväll joggade jag en liten bit på grusvägen här på jobbet. Joggade bort till beteshagarna där sinkor och kvigor går och kollade till dom lite snabbt så att allt var okej. Var perfekt väder att jogga i, och det var skönt att få träna lite. Nu kan man ju tycka att jag rör så mkt på mig ändå på jobbet, framförallt nu när jag jobbar så här mkt.
Men det är inte alls samma sak. För jag märker direkt skillnad på min kropp om jag lägger av med träningen en period. Jag får framförallt lättare ont i ryggen, men även mängden energi minskar.
Det är hårt att jobba på en gård, det vet dom flesta och jag trivs väldigt bra med det. Men för att kunna jobba många år till med det här behöver jag träna så att kroppen orkar med. Dessutom skadar det inte att ha lite kondis när kvigorna rymmer eller liknande.. :)

Nu kurrar det i magen, så jag får avsluta inlägget här och nu!
Tjao!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: det jag menade var att när en liten valp är nyfödd så är den ingen kamphund (den kommer säkert att bli, men senare) för du kan verkligen inte påstå att en liten pitbull, amstaff valp, eller vilken hund som helst, är en kamphund redan från början? För det går liskom inte riktigt ihop. Det som att säga att en bebis är mördare för att han kommer mörda senare i hans liv...

Kamphund är ingen ras... Men tyvärr har bl.a. amstaff, bulldog, pitbull osv blivit stämplade som kamphundar, vilket jag tycker är väldigt fel! Min kompis har en amstaff och den här hur fin och snäll som helst men det är ta mig fan ingen kamp hund.

2010-07-01 @ 19:51:23
URL: http://selb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0