Helg!

Nu är det söndag igen. Helgerna går så fort!
Ändå tycker jag att jag har hunnit med en del skoj denna helg hittills! Igår var det underbart väder, så jag kunde inte låta bli att ta en härlig promenad.


Jag älskar den känsla jag får i kroppen när solen kommer tillbaka efter en lång, mörk vinter. Energin kommer tillbaka med full kraft och det bara pirrar i kroppen. Då kan jag inte sitta still!

När jag kommit tillbaka hem efter promenaden bytte jag om, käkade en ordentlig frukost och duschade. Sen åkte jag hem till mamma och pappa för att rida en sväng.
Ridandet gick bra och det var härligt att skritta fram längs vägen när solens strålar värmde. Dock tyckte min häst att det var läskigt att gå förbi några hus, så jag fick hoppa av och leda förbi honom.
Tog några kort medans Bullen stod och lyssnade på olika ljud:




När jag släppt ut honom i hagen åkte jag tillbaka hem till Johnnie. Vi tog det lugnt ett tag och Johnnies mamma kom förbi och pratade lite. Sen bytte vi kläder och fixade oss lite för vi tänkte lyxa till lördagskvällen lite genom att åka till stan och käka.

Efter att ha ätit en massa god mat åkte vi hem till mina föräldrar och matade min lilla kreatursflock :)

Idag ska jag hjälpa mamma och pappa med korna, och nu börjar jag få lite brådis..

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0