Sjukdom och sorg..

Har inte alls mått bra idag. Det började strax efter att jag gått upp ur sängen och druckit ett glas blåbärssoppa. Fick lite ont i magen, men tänkte att jag säkert bara druckit för fort.
Joggade en sväng(försöker komma igång med joggandet igen) utan problem. Det var först när jag kommit hem som jag fick otroligt ont i magen.
Tillslut fick jag i mig lite flingor men det gjorde lika ont ändå. Efter att Johnnie pysslat om mig lite kändes det bättre och jag åkte till jobbet. Det onda kom tillbaka och jag började även frysa fast att det inte var kallt. Tillslut mådde jag illa, frös, var snurrig i skallen, hade ont i huvudet och i magen.
Började fundera på om nån influensa var på g, men jag har inte mött några sjuka människor på länge så man kan undra vem som smittat mig..

Jag lyckades fullfölja mjölkningen(mest pga envishet) och sitter nu här vid datorn på jobbet. Känner mig inte helt bra, men tror att lite sömn kan vara till stor hjälp. Så därför ska jag strax krypa till kojs.

Sen kan jag meddela att en av mina små katter tackat för sig. Det var i fredags när vi var hemma hos Johnnies bror som en granne ringde och sa att han kört på en katt.
Enligt grannen var katten död så vi stannade kvar på festen ett tag till. Jag har aldrig sett mina katter vara nära vägen, så jag var inte så orolig. men jag kunde ändå inte släppa tanken..
När vi kom hem gick vi och letade efter den. Efter att bara kastat en blick på den döda kroppen kunde jag konstatera att den lilla livlösa varelsen var min. Jag var nämligen iväg och steriliserade katterna nyligen, och pälsen har ännu inte växt ut tillräckligt på magen.
Katten var hel, men lite blod hade sipprat ut ur munnen. Verkade som om huvudet tagit smällen, vilket var bäst. För då dog den direkt utan att behöva lida.
Dagen efter begravde vi henne i trädgården. Det blev väldigt tomt utan min lilla katt, och nu har inte den andra nån att leka med.

Nu ska jag krypa till kojs och ringa Johnnie(som jobbar eftermiddag). Bör oxå äta nåt, för jag skippade lunchen pga illamående!
Tjao!



Kommentarer
Postat av: Tobias

Beklagar katten, alltid väldigt tråkigt när sådant händer.

Krya på dig! Kram.

2010-03-26 @ 02:18:02
URL: http://www.youtube.com/user/thomson125

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0