Hottie

Igår fick jag rida Hottie på ridlektionen. Var längesen jag red henne eftersom jag nästan bara fått rida min favorit Sessan. Sessan är tyvärr såld nu och står kvar på ridskolan, fast som privathäst. Fast om jag fårstått saken rätt så står erbjudandet om att få köpa fölet hon bär på kvar.


Fick iaf som sagt rida Hottie igår, och det kändes väldigt ovant. Jag tyckte att det gick sådär, men ridläraren tyckte det såg jättebra ut.
När vi skulle sitta ner i traven blev det väldigt skumpigt eftersom Hottie inte har speciellt mjuk trav. Slutade med att jag skippade stigbyglarna och red utan, även när vi fattade galopp.
Ridläraren såg det och utbrast: "Jag har nog aldrig sett nån rida utan stigbyglar på Hottie i galoppen!"

Hottie kan bli lite het nämligen.. Men jag fick henne att gå mkt finare om jag skippade stigbyglarna, så det var värt det! Även om jag var väldigt nära att åka av några gånger..
Men ridlärarens lilla kommentar värmde, och när lektionen var slut var jag nöjd. Hottie gick fint på slutet :)

När ridningen var klar åkte jag hem, bytte kläder och åkte hem till en kompis som fyllt år. Fick smörgåstårta, vanlig tårta och kakor. Mums!

Nu ska jag hem och motionera min egna häst!

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0