Städ-söndag!

Idag ska jag städa! Det finns massor att göra här hemma, och idag har jag inget speciellt planerat. Det är perfekt, för då ska jag äntligen städa ordentligt. Dessutom är det ju första advent idag, så nu är det hög tid att julpynta :)

Fick just springa ifrån datorn eftersom Viggo hittat en mus här i huset. Ropade på katten som direkt kom springande i snön. Kisse är en jättebra jägare så hon tog musen direkt. Sen släppte hon den självklart musen här inne igen, men tillslut fick jag ut dom båda. Vad som händer sen är upp till dom..
Viggo fick iaf ett ben eftersom han var duktig och markerade att han hittat en mus!

Blev just tvungen att gå ut och flytta bilarna lite också. Vi har en jättesnäll granne som brukar ploga här hos oss vid behov, och enligt Johnnie så är han tydligen påväg hem till oss. Johnnie har åkt iväg med grävmaskinen för att fixa lite i sin mors trädgård, så jag blir ensam nu några timmar. Här ska städas!

Här har vi en bild på vad katten ställt till med under natten:


Hon har rivit ner mina ute-blommor(som flyttat in under vintern).. Tack för den!

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0