Starka vindar

Snön yr och vinden viner i husknutarna! Har precis kommit hem från min och Viggos dagliga promenad och det var väldigt skönt att få komma in i värmen igen.
Trots att jag hade en halsduk virad runt ansiktet så att endast ögonen blottades är jag alldeles kall och röd om kinderna.

På sätt och vis är det väldigt mysigt när det är oväder, men vetskapen att jag ska ut och köra bil och sen jobba i den här blåsten är inget som lockar speciellt mkt..Det är riktigt jäkla halt på en del ställen också, så det gäller att inte trampa på gasen allt för mycket!

Johnnie ringde precis när jag klivit upp. Han berättade att han halkat ner i diket med ena framhjulet på lastbilen, men att det gått bra. Hela tiden hör man om folk som åkt i diket och liknande, och det skvallrar ju verkligen om att väglaget är lurigt.

Här får ni några bilder från förra året, så känns det här vädret inte fullt lika jobbigt:






Nu blir de frukost!
Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0