Bulleridning!

Nu är jag åter hemma. Har varit i stallet och ridit på Bullen. Det gick sådär..Hade tänkt hoppa lite från början, så jag byggde upp några hinder( 40-60cm) men pga att det var så blött på åkern bestämde jag mig för att skippa det.
Det är ju så lätt att halka när det är blött och kladdigt, och det ville jag inte riskera!
Istället satsade på att slipa på dressyren. Han blir bättre och bättre på att gå i form vilket är väldigt jobbigt för honom som inte alls lärt sig att jobba på det sättet.
Travhästar är ofta väldigt stela och osmidiga eftersom dom bara är tränade att springa rakt fram i hög fart. Att fatta galopp går numera oftsta bra, det är avsaktningen som brukar bli väldigt konstig..

Som sagt, han blir bättre. Gäller bara att träna mkt på böjt spår och framförallt kondis. När jag ridigt klart honom idag var han blötare än om han hade badat..Fick kasta på honom ett svettäcke och leda runt honom ett tag tills han var så gott som torr. Ville inte slänga på vintertäcket på en blöt häst!





Nu har jag iaf kommit hem igen som sagt. Betalade snabbt några räkningar som jag nästan glömt bort, så nu behöver jag inte bry mig om dom mer iaf.
Tänkte ställa mig och diska nu, för jag skäms över diskberget! det ska bort, NU!

Senare ikväll ska jag laga lite mat. Är riktigt sugen på att ha en mysig kväll framför tv:n. Behöver nog handla lite också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0