Ko på resande fot..eh..jag menar klöv!

Idag har jag hämtat hem min ko från jobbet. Har nämligen köpt min favoritko som skulle gå på slakt. Det var lite spännande, för det var första gången jag körde min transport lastad. Allt gick jättebra och hon gick både på och av transporten alldeles själv utan att vi fick bråka på henne.



Eftersom hon stått uppbunden dom senaste veckorna busade hon omkring väldigt mkt när vi släppt henne. Hon blev väldigt intresserad av dom andra korna och dom av henne. Roligast var tydligen dom baggar som går i samma hage som henne, för dom busade hon med en hel del!
Dom var dock inte lika roade.. :)


Gammelkon fick godkänna nykomlingen.


Ferdinand blev väldigt förälskad i Lorry(som kon heter) och följde henne som en svans.

Nu ska jag iaf se till att få i mig lite mat då magen kurrar. Sen ska jag städa här hemma. Tro mig, det behövs..

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0