Ska iväg och jobba..

Har precis käkat frukost och nu börjar det bli dags att göra mig klar för att åka till jobbet. Eftersom jag räknat med att jobba den här helgen känns det inte speciellt jobbigt.
Visst fanns det en del grejer som hade varit roligare att göra nu i helgen, men att tjäna lite extra pengar är aldrig fel :)

Älgolyckan jag skrev om igår var med i dagens UNT. Tänkte lägga in en bild här men det gick inte av någon anledning..

Såhär står det i tidningen:

"En 53-årig kvinna fick föras till sjukhus efter att ha krockat med en älg på länsväg 292 mellan Gimo och Österbybruk vid åttatiden på fredagskvällen. Enligt polisen har kvinnan fått skärskador. Det var en våldsam kollision där bilen fick kraftiga skador och älgen dog direkt"

Skönt att älgen dog direkt, så den slapp lida! Det låter som om kvinnan fick rätt lindriga skador ändå, med tanke på kollisionen. Så det verkar som om det slutade rätt bra ändå..
Johnnie började direkt berätta om en kompis till honom som först fått en spark när älgen flög upp på rutan och sen fått älgens inälvor i knät.. Det kan alltså sluta på sämre sätt!

Nu måste jag dra!
Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0