Sovställningar

Engelska professorn Idzikowski har analyserat sex vanliga sovställningar och kunnat koppla dem till olika personligheter. Hur sover du?

Soldat:
Personer som sover på rygg raklång med händerna vid sidan, är ofta tysta och reserverade och gillar inte att hamna i konflikter.

Längtansfull:
På sidan med armarna utssträckta. Så sover personer som är öppna till sitt sätt men som kan bli misstänksamma och cyniska. De har svårt att bestämma sig håller sedan fast vid sitt beslut.

Fritt fall:
Personer som sover på mage med händerna rakt upp är ofta oblyga, socialt självsäkra och framåt människor. Under ytan kan de vara nerviga.

Sjöstjärna:
Dom som sover på rygg med armar och ben utfläkta har lätt för att få vänner eftersom dom är bra på att lyssna på andra och hjälpa till när det behövs. Gillar oftast inte att stå i centrum.

Fosterställning:
Personer som kryper ihop i fosterställning kan vara tuffa på utsidan men har ett känsligt inre.

Stock:
Rak som en soldat, fast på sidan, så sover sociala människor som är lätta att ha att göra med och gärna vill hänga med i dom rätta kretsarna.

Jag sover bäst på sida, helst på min högra sida. Och ska jag välja bland sovställningarna här ovanför blir det en blandning av "fosterställning" och "stock". När jag sov själv ville jag alltid sova mer ansiktet vänt mot väggen, och då blev det höger sida jag hamnade på. Sen har jag helt enkelt vant mig vid det!



Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0