Ullared

Nu ska jag käka lite innan jag ska fortsätta jobba. Blir ett litet snabbt inlägg bara :)

Dagen började väldigt bra. Red Bullen lite på en av åkrarna hemma och tänkte hoppa några skutt över dom hinder jag placerat ut där tidigare. En låg oxer och 2 pyttehinder som är placerade så pass nära varandra att han måste ta ett galoppsprång mellan.
Efter uppvärmingen fick han hoppa dessa hinder och det var inga problem. Han håller fortfarande på att lära sig att trampa av på rätt ställe och få till ett bra språng. Med tanke på hans bakgrund på travbanorna tycker jag att han är jätteduktig!
Höjde oxern från 50 till 60cm, och han tvekade inte ens. Berömmer honom jättemkt när han gör rätt, så han får riktigt mkt självförtroende.

När jag kom till jobbet hade en ko blivit sjuk, så dagen fortsatte inte lika bra som den börjat..Får se hur det går med henne.

Men som en lite gladare nyhet kan jag berätta att jag och 2 kompisar ska åka till Ullared i mitten på oktober. Jag hade nog aldrig kommit tid om det inte vore för att min kompis så gärna ville åka. Kan vara kul att se vad det är för ställe!

Mer om det får jag berätta sen, för nu måste jag äta!

Äta bör man, annars dör man!

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0