Jälladagen :)

Nu har jag varit på Jälladagen! Pratade nämligen med min bror igår och han ville jättegärna följa med till Jälla då han också gått på den skolan. Även hans flickvän hängde med vilket var roligt för då får jag lära känna henne lite bättre. Har nämligen bara träffat henne en gång tidigare!

Vi träffade på flera härliga lärare och det roliga är att dom alltid lyser upp när dom får syn på en. Dom nästan kastade sig över oss och kramades! Sen regnade frågorna över oss: Jobbar du kvar? vart jobbar du? Har du börjat köra skogsmaskiner än? Hur går det för era gamla klasskompisar?...

Måste erkänna att jag blev bra sugen på att köra skotare när jag stod och kollade på skolans maskiner. Jimmy skuttade in i en av skotarna för att testa, fast att han jobbar i skogen redan. Man fick nämligen provköra, men det var väl mest riktat till nybörjare.. :)


Vi får se om jag börjar köra i skogen nån gång framöver. Isf har jag ju en bror som kan tipsa sin chef om mig!

Vi var även in i ladugården. Där har man häng en hel del.. jobbade ju även i Jällas ladugård/svinhus under somrarna innan jag slutade skolan.


Nu ska jag sticka ut och jogga en vända innan jag ska göra mig klar inför kvällen. Ska nämligen in till stan och äta med tjejgänget! Ska bli så kul!

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0