Kung Björn-loppet

Idag åkte jag, min älsta bror och hans flickvän till Uppsala för att springa Kung Björn-loppet. Man kunde välja mellan att springa 6,5 och 10 km, och jag valde 6,5km pga att jag tränat så lite under den senaste tiden. Det står överallt att det var 6 km, men egentligen var det 6,5..konstigt.. :) 

Jag har sprungit Vårruset och Tjejmilen tidigare, men det här loppet var mer ute i terrängen. Grusvägar, stigar och en del jobbiga backar utgjorde loppet, så jag fick verkligen kämpa.
Min dåliga kondis gjorde sig hörd och jag fick gå några gånger för att orka. Inte speciellt långa perioder, men lagom för att hinna ladda upp batterierna lite och fortsätta jogga.

Jag och Maria efter loppet:


Kollade resultaten nyss, och här har vi dom:


Vårat lag hette "Maria och Wallinarna" men min andra bror blev förkyld och kunde inte delta, så vi blev inget helt lag. Annars hade vi nog vunnit pris för bästa lag!

Med tanke på hur otränad jag var så är jag nöjd med tiden. Sprang ju Vårruset på ca 25 minuter, och det är "bara" 5 km.

Nu har jag åter igen fått "smak" för träningen! Ett mål och lite av en dröm jag har är att nån gång ställa upp i Tjurruset. Ett 10 km långt lopp i riktigt jobbig miljö. Kolla in dom här bilderna t ex:






Vilken jäkla utmaning! och vilken kick man måste få av att springa genom målet :)

Älsta brorsan vill oxå springa Tjurruset, och han tyckte vi skulle springa nästa år.. isf blir det hårdträning nu!

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0