Uppsala Kärlek och Erotikmässa

Helgen den 18-19 september kommer det hållas en Kärlek och Erotikmässa i Uppsala. Jag kommer självklart besöka den eftersom jag tycker allt inom kategorin "sex och samlevnad" är väldigt intressant.
Läste nyss en artikel där intiativtagarna till mässan( Kent Wennman och Jessica bergwall) förklarade varför dom kom med idén och vad dom egentligen ville åstakomma med en mässa om just kärlek och erotik.

"Målet är att försöka skapa en mer naturlig syn på kropp och begär"

Kent och Jessica menar på att det är alldeles för mycket hysch-pysch kring just sex och erotik. Det är ju trots allt en av världens mest naturliga grejer och alla gör det, antingen med nån annan eller med sig själv!
Dom förklarar att dom varit på Erotikmässan i sthlm och där insett vilka grejer som inte skulle förekomma på deras egna mässa. Tjejer hade gått omkring i folkhavet i string och varje timme hölls en stripshow.
Allt handlar inte bara om porr, sex är så mkt mer..

Jag gillade deras tankesätt och framförallt att dom ville ta avstånd från porr och liknande. För mig är sex något fint, nåt man gör med nån man tycker väldigt mkt om.
Dagens samhälle handlar är alldeles för besudlat av porr, för tydligen är det på så sätt man tar sig fram i sin karriär nu för tiden. I var och varannan musikvideo dansar avklädda tjejer och att ha sex med främlingar framför kameran har blivit ett säkert kort till ett liv som kändis(paradise hotel, big brother..).

För en gångs skull verkar folk vilja ändra på det och ha en Seriös mässa! Äntligen!!

Så, ny tycker jag att alla ska skutta ur sina blyga skal och gå på en seriös mässa om sex, kärlek och närhet :)
För vi borde verkligen stödja en sån här grej som är upplagt på ett seriöst sätt, det är väl inte bara jag som är trött på att allt ska handla om lättklädda, plastikopererade blondiner hela tiden? 
Det är ju trots allt mkt sexigare med en naturlig, lite mystisk person som inte visar så mkt hud :) För då blir man mkt mer nyfiken och intresserad av vad som kan dölja sig under alla dom där kläderna..




Vill du veta mer om mässan? Kolla in deras hemsida! www.uppsalaerotik.se

Kommentarer
Postat av: Tobias

Du är lika vettig som vanligt du :) Sista stycket stämmer bra så in i helvete.

2010-09-05 @ 17:12:59
Postat av: Emilia

Åh, det här visste jag inte om. Kan vi inte gå tillsammans? :)

2010-09-06 @ 11:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0