Joggingtur i vårsolen!

Jag och Johnnie vaknade tidigt idag, närmare bestämt ca 6.30. Efter att ha legat och pratat ett tag klev vi båda upp. Johnnie åkte hem till mina föräldrar för att fortsätta med växthusbygget och vägrenoveringen. Våran, eller jag menar deras(ser det fortfarande som mitt hem..), väg från brevlådan till huset/lösdriften är rätt sliten och är rätt svår att köra på under leriga vårar.
Johnnie håller därför på att renovera den och det blir jättefint! (smart jag är som skaffar en pojkvän med grävmaskin!)

Jag däremot, bestämde mig för att börja dagen med en joggingtur i det fina vädret. Hade bara tänkt springa några få kilometrar, men det slutade med att jag sprang en bra sträcka.. Först springer man på en gammal skogsväg, sen kommer man ut på en asfaltsväg som leder hemåt(eller bortåt, beror ju på om man tar vänster eller höger!)
Var inte alls meningen, men det gick så bra idag!
Vet tyvärr inte hur lång sträckan är, men johnnie tippade förut på att det var närmare en mil. Jag tror snarare att den är ca 6 km lång..

Trodde aldrig att jag skulle orka jogga hela sträckan med den kondis jag borde ha efter vintern, så jag är fortfarande förvånad :)
Men jag är en sån person som ofta tror att jag är sämre än vad jag kanske egentligen är, så jag borde inte vara speciellt överraskad. Dessutom är jag en tävlingsmänniska..

Nu ska jag hem till mor och far för att hjälpa till med bygget! Och förhoppningsvis hinna rida och klippa får..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0