Ridtur på leriga vägar

Åkte till stallet och red Bullen en sväng idag. Först funderade jag på att rida lite på åkrarna, nu när det inte är så mkt snö längre. Men den idén gav jag snabbt upp, eftersom det var alldeles för kladdigt även när man bara skrittade.
Blev en sväng på vägen istället. Men Bullen gick inte riktigt bra idag, misstänker att han kanske är lite öm i sina oskodda bakhovar. Nu har ju gruset smält fram ordentligt.. Men det börjar nog bli dags för hovslagaren att komma, så hon får slå på skor i bak. 



Har börjat tycka att sadeln sitter snett igen. Förut var det jättejobbigt att rida Bullen eftersom jag hela tiden tyckte att jag och sadeln satt snett. Sen försvann det och nu är det alltså tillbaka.
Börjar tro att det kan bero på att Bullen är väldigt stel och ovig i ena sidan och mjukare i andra(som alla hästar). Travhästar är ju kända för att vara stela, och man märker direkt vilken sida som är Bullens "svaga sida".
Tror helt enkelt att hans smidigare sida "knuffar" sadeln mot hans stelare sida. Och att det försvann när jag red honom mkt på böjt spår i somras. Nu på vintern är det vägar som gäller och därmed mest rakt spår.

Dags att börja träna upp hans stela sida nu då, för jag får jättedålig sits nu när jag rider honom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0