Springtur

Har äntligen kommit igång med träningen efter många försök som förstörts av sjukdomar, tidsbrist och liknande.

Viggo har fått följa med idag och igår, men det går inte riktigt bra.. Eftersom han är gammal jakthund sticker han efter rådjur, så jag måste ha honom kopplad. Men han orkar/vill inte hålla samma tempo som jag på hemvägen, vilket gör att jag måste minska farten.
Alltså funkar det inte riktigt när jag vill hålla en hög fart, vilket jag velat den senaste tiden.

Har upptäckt hur skönt det är att springa i pannband! Det är ju fortfarande lite småkyligt, så jag vill värma öronen. Men det är för varmt för att ha mössa, och en keps värmer ju inte. Hittade på ett pannband jag fått efter ett lopp och den är jätteskön att springa i! Dock passar den inte alls in bland mina svart/röda träningskläder, men de får gå ändå :)  



Det är så skönt att springa! Jag känner mig fortfarande lite stel och ovan, men energin är påväg tillbaka och jag kommer lättare upp ur sängen varje morgon. Det fina vårvädret gör ju självklart också livet lättare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0