Less!

Har precis kommit hem från jobbet. Vanligtvis trivs jag bra på jobbet, vilket till exempel märktes förra fredagen på jag jobbade över flera timmar. Idag däremot, flydde jag så fort jag kunde..
Idag är helt enkelt en sån dag då inget går som man tänkt sig, och då blir man ju snabbt less.

Först och främst blev en ko sjuk och veterinären fick komma och behandla. Efter några timmar verkade hon pigg och vi bestämde oss för att flytta henne till gamla ladugården där vi kan hålla henne under uppsikt. Pyttsan! Den damen hade andra planer och gjorde allt för att streta emot. Antingen vägrade hon gå eller så sprang hon för allt hon var värd.
Färden slutade i och för sig i gamla ladugården, men inte riktigt där vi tänkt oss. Hon halkade i rännan och pga sjukdomen var hon lite för svag för att ta sig upp. Vi fick vara 3 personer för att få upp henne. Pucko-kossa!



Sen tänkte jag klippa och ryckta några kvigor, men den där jäkla klippmaskinen kommer jag inte alls överrens med. Skären började bli väldigt slitna så jag bestämde mig för att byta. Men det var som att kasta ett färdigt 1000-bitarspussel i golvet och sen försöka lägga det igen.
Hur jag än gör så tuggar klippmaskinen bara. Fick den att funka ett tag, och då gick det jättebra. Sen började den tugga igen. Jag har inte tålamod för sånt här!!

När den inte ville funka blev jag allt mer less och sen sket jag i alltihopa. La ifrån mig den, bytte om och åkte därifrån. Vanligtvis brukar jag ha mer tålamod, men alla har vi våra dåliga dagar :)

Pratade nyss med Johnnie och han förstår mig helt och hållet. Och tydligaren har både han, och alla dom han pratat med idag, en dålig dag. Jag är alltså inte ensam!
Kanske beror mkt på vädret..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0