Hoppning :)

Har precis kommit hem från ridningen. Eller nja, har hunnit proppa i mig både chips och godis, så jag har varit hemma en liten stund!

Idag var det hoppning som stod på schemat, jippi! Dagens lektion hölls på utebanan där en hinderbana var uppställd, med både plank och vattenmatta. Mycket detaljer var utplacerade, så det fanns en hel del för hästarna att kolla på.

Jag red Quinta den här gången också, så nu fick jag veta hur hon är att hoppa. Hon är ju ung, så hon har fortfarande mycket att lära. Hon är vinglig och lite osäker, men skötte sig riktigt bra. Jag fick mycket beröm jag med, vilket jag inte riktigt kunde ta åt mig.
Ridläraren sa att det såg jättefint ut och att jag följde med hästan väldigt bra i sprången, men jag tyckte inte alls att det kändes bra. Vingligt och lite segt..



Men jag är rätt nöjd över dagens lektion i alla fall. Vi kan mycket bättre, men det går framåt!

Jag ska höra med mamma eller syrran om nån av dom kan filma/fota när jag rider. Vill verkligen se hur det ser ut! Man lär sig mycket av att se sig själv rida, men tyvärr vet jag ingen som har tid att hjälpa mig med den uppgiften..

Angående bilden, försökte fota henne medans vi väntade på att sätta igång med lektionen. Men hon var alldeles för kelig och närgången så det blev inte bättre än såhär :)

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-05-08 @ 17:38:23
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0