1:a ridlektionen hösten -11

Har just kommit hem från terminens första ridlektion, och som vanligt är jag inte ett dugg nöjd! Haha, det verkar som om det är svårt att få mig helt nöjd..

Red Quinta, och vi var nog båda ringrostiga efter sommaren. Hon sprang bara och stretade emot med huvudet i vädret, och jag blev trött direkt av att driva, driva och åter driva. För i minsta lilla sväng skulle hon sakta ner farten betydligt samtidigt som hon kastade med huvudet. Kändes som om inget hjälpte, hur jag än kämpade..

Mot slutet började hon dock samarbeta. Tur det, för annars hade lektionen känts totalt misslyckad! Hon började mjukna och gå på tygeln, och då kunde jag koncentrera mig ännu mer på min sits. För sitsen är verkligen nåt jag måste jobba på :)

Nöjd pålle som smaskar hö:


Blev lite suddigt, men det är svårt att få en skarp bild på nån som smaskar hö för fullt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0