Barbackaritt på Bullen

Red Bullen barbacka igår då jag fick ont om tid efter att ha hjälpt mamma och pappa med fåren.

Det var lite häftigt måste jag säga, för det var längesen jag red honom utan sadel och man kunde verkligen känna skillnaden! Alla som ridit en rätt oskolad ridtravare vet att dom är väldigt stötiga och svåra att rida i trav, och för mig har det varit nästan omöjligt att sitta kvar i traven under barbackaritter.

Men igår testade jag att rida honom på en åker i nästan bara trav, och han skötte sig jättefint. Han tar det lite lugnare och lyssnar mer på vad jag vill. Kan inte säga att han går mer samlad förrän nån filmat och jag fått se hur han rör sig, men det känns iaf mycket bättre än förr.

Tyvärr har jag inga nya bilder..

Kommentarer
Postat av: Hanna

är det en travare du har? jag har en själv som just nu är riktigt fin :) kolla gärna in på bloggen och se vad du tycker om honom :D

2011-08-16 @ 23:55:58
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0