Paus

Har tagit en liten paus nu från jobbet  för att fylla på med mat i magen och vila fötterna lite. Eftersom jag inte är van vid att jobba mer än vanligt, blir jag snabbt trött i fötterna och måste vila dom emellanåt. Annars brukar jag ha jätteont när jag sen kryper till kojs.. Men jobbar jag väldigt mycket under en vecka brukar kroppen snabbt anpassa sig.

Ska strax gå ut, så jag tänkte inte skriva allt för mycket. Bara uppdatera läget lite :)

Ska jobba hela dagen idag, så än får jag inte åka hem på ett tag. Ska bli skönt att komma hem efter en lång dag och mysa in mig i Johnnies famn. Längtar :)
Känns lite ensamt här på gården när alla är borta, samtidigt trivs jag med endast mitt eget och djurens sällskap. Men skulle det hända nåt är det klart att man vill ha hjälp nära till hands.

Igårkväll när jag gick och gjorde klart dom sista uppgifterna innan jag skulle gå in och "ta kväller", började jag minnas tillbaka på min uppväxt. Spenderade många kvällar i ladugården med mamma och pappa, och jag fick samma trygga "myskänsla" som jag hade då.
Det är lugnt, djuren ligger och idisslar och mörkret tränger sig sakta på.



nä, nog om det! Nu ska jag ut och jobba vidare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0