Dagens ridning :)

Har nyss kommit hem från mamma och pappa. Idag var det Taras och Mirandas tur att jobba lite och jag är nöjd med bådas prestationer. Båda fick gå samma runda, dvs till grannen och tillbaka som sammanlagt blir en sträcka på ca 3 km. Alldeles lagom för dessa 2 otränade tjockisar!


Tara får alltid en slarvig fläta när jag ska rida henne. Hon har så lång man att tyglarna annars lätt trasslar in sig i den.. När jag tävlade henne fick hon oxå alltid en fin fläta :)

Mirran var som vanligt het och ville öka takten hela tiden. Men sålänge man var lugn och sansad gick det bra, men minsta lilla rörelse fick henne att börja takta. Så det gällde att sitta helt still!



Det roliga med Mirran är att hon jämt är så positiv. Öronen är jämt framåt, även när jag spänner sadelgjorden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0