Bullen!

Min lördag har hittills varit jättebra! Dagen började med en sovmorgon tillsammans med en mysig pojkvän. Sen åt jag en ordentlig frukost innan jag åkte hem till mamma och pappa för att sköta hästarna.

Idag var det Bullens tur att blir riden, vilket han verkade vara väldigt glad över. Han blir ju så grinig när jag rider Tara :)
Dessutom tog jag en sax och trimmade Bullen lite här och var så nu ser han lite extra vacker ut!

Ridturen gick bra, fast Bullen var på sitt "jag-är-livrädd-för-allt-humör" och skulle fjanta sig för allt. Men miljö- och konditionsträning fick han iaf. Eftersom bullen sprungit på travet i nästan hela sitt liv kan han inte speciellt mkt. Så han vet inte ens vad jag menar när jag använder skänklarna. Han lyssnar bara på tyglarna.
Så just nu försöker jag få honom att fatta att han ska lyssna mer på mina skänklar, och det är inte det lättaste. Men han börjar sakta men säkert fatta.



Bullen är så lurvig just nu, som en riktig nallebjörn :)

Imorgon ska jag hem och rida igen. Men då är det Mirran och Tara som står på schemat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0