Dagens ridlektion!

Har precis kommit hem från dagens ridlektion och är inte alls nöjd :)

Red inte Sessan idag, utan en fin liten ponny vid namn Arix. Och han var helt och hållet raka motsatsen till Sessan! Driv, driv, driv var allt min lektion handlade om. Och jag som tycker att Bullen är trög.. haha!
Man märkte ju att Arix kunde mer än han ville visa, så jag fick verkligen jobba från att jag hoppade upp till att jag skuttade av honom.
Mkt lärorikt för mig, men jag är inte nöjd! Vi kan bättre än så.. Men sån är jag, aldrig nöjd! Och det är ju både bra och dåligt att jämt känna så. 

Tyvärr har jag inga bilder från när jag rider eftersom jag inte har nån som kan fota.. jättetråkigt! Jag vill ju själv se hur jag ser ut när jag rider!



På väg hem från ridningen ringde jag Johnnie. Hann bara säga "hej" innan jag nästan skrek "Rådjur!!". Fick syn på ett rådjur som var påväg upp över plogvallen som alltså var påväg av vägen. Finns det ett, finns det ofta fler. Då fick jag syn på 2 precis framför bilen. Tvärnit, och som tur var var väglaget bra och trots rätt dåliga vinterdäck klarade rådjuren sig helt oskadda.
Puh, nu kan man pusta ut på riktigt efter ridningen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0