Fullbokad söndag

Igår hade jag verkligen fullt upp tills att det var dags att sova. Min dag såg ut såhär:

05.15 - Klockan ringer, dags att gå upp!
06.00 - Infinner mig på gården där jag jobbat nu i helgen(inte mitt ordinarie jobb)
10.15 - Umgås med Johnnie(för en gångs skull!)
12.30 - Kommer hem igen. Äter några mackor.
10.30 - Skuttar in i duschen, jippi!!
11.00 - Sätter mig i bilen för att åka hem till mamma och pappa för att rida en sväng på Bullen.
15.30 - Åker hem till mig igen för att byta om.
16.07 - Infinner mig åter igen på gården för att ta hand om kvällsmjölkningen.
20.00 - Kommer hem igen. Börjar bära in ved för att få igång eldningen.
20.45 - Eldningen är igång. I väntan på att det ska finnas tillräckligt mkt varmvatten för en dusch förbereder jag maten.
21.15 - Skuttar in i duschen.
21.40 - Sätter igång med maten.
22.20 - Johnnie ringer, jag har precis ätit upp.

Sen kunde man äntligen börja dra sig mot sängen :)

Idag är jag tröttare än vad jag brukar vara efter en hel veckas jobbande... Måste gå och lägga mig tidigt ikväll! Sov dessutom väldigt dåligt, troligen pga att Johnnie inte är hemma. Känns väldigt konstigt att sova ensam när man inte är van!
Johnnie är uppe i Boden med en arbetskamrat för att hämta nåt plogblad. Han ska komma hem under kvällen idag.

Nä, nu har jag inte tid att sitta här. Ska in till stan en snabbis och sen ska jag handla lite mat. Efter det bär det av till mitt vanliga jobb!
Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0