Flyghavre

Idag har jag haft fullt upp fram tills nu!

Först hjälpte jag mamma och pappa med nötkreaturen hemma hos dom, sen åkte jag till jobbet. Hjälpte chefens pappa Lasse att plocka flyghavre vilket är rätt lugnt och trevligt. Flyghavre är en sorts ogräs, som måste plockas bort för hand då det inte finns speciellt bra bekämpningsmedel..



Sen mjölkade jag som vanligt och när det var klart åkte jag och chefens föräldrar och badade i en sjö här i närheten. Skönt att svalka sig!

När vi kom hem åt vi middag och nu sitter jag här :)
Ska alldeles strax krypa till kojs, fast att jag inte vill. Hade mkt hellre tagit med en kamera ut i kohagen och fotat lite i solnedgången, men klockan är lite mkt.. får ta det imorgon!

Älskar att bo så nära djuren så att man bara kan gå ut och ta en promenad bland dom när jag vill! Mina djur är ju inhysta hos mamma och pappa, och det tar 20 minuter dit med bil från mitt nuvarande hem.. suck!

Mamma meddelade dock idag att dom kommer lägga av med korna om 2 år, så hon ville att jag skulle fundera på hur jag ska göra med mina. Får se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0